Isnin, 24 Februari 2014

MAKANAN SEGERA


Salam kawan2..
semalam pas balik kerja saya singgah kejap ambik adik kat umah 
n terus p Tesco,
Almaklumlah kakak saya baru je dpt ptptn, so ape lagi
"pau"la dia...hehehe
xfhm erk? erm, suh dia bayar apa yang saya beli lah,
lagi senang faham..heheh
so, bila dah beli punya beli...
saya terfikir2 apalah nak masak esok time balik keje tu...
malam ni memang xleh nak masak dah,sebab kalau masak xda sape nak jadi mangsa
saya nak makan makanan yang saya masak..
so, esok masak, hari ni
kita fikirkan apa yang kita nak masak.
sebelum tu terfikir dah soda bikarbonat xda kat rumah..
so saya pon cari lah department utk barangan buat biskut n kek..
hah..jumpa jugak...
pastu ternampak lah TEPUNG KEK KEJU..
Ni pic tepung kek tu...


so, esoknya..
saya buatlah seperti yang diberitahu pada kotak kek..
cuma saya ubah skit pakai 4 biji telur..
Rasa happy sebab xpernah plak pakai yang segera nie..
selalunya kek saya buat sendiri n beli bahan aje..
alih2 terjumpa segera punya nak test lah sedap ke tak..
ni cara saya buat tu..


yang pasti kena bakar lah...
siap pastu saya hidang n potong..
aduhai macam nak menangis rasanya..
xberapa boleh terima tengkuk nie..
maybe keju yang di guna tu sedikit berbau/lama menjadikan kek xberapa sedap..
saya fikirkan saya aje yang rasa
bila di hidang pada mak, abah dan akak pon cakap macam tu..
sedih sungguh..
yang pasti pasni..
tobat...xmau dah beli tepung kek segera..
(Maaflah..
sekadar nak kongsikan pandangan saya 
bila saya dah buat kek pakai tepung kek segera tu..).

Story yang ni plak
sama saja-pasal barangan makanan segera jugak..
tapi akak saya yang masak..
saya tunggu aje..
dari bahan segera jugak..just tonggeng dalam kuali
tambah apa yang patut..maka jadilah sos makaroni tu...
yang ni sedap pulak..boleh diterima  oleh tengkuk ni..
memang sedap.. 
tentu puas hati kalau korang beli..
tapi kalau buat sendiri lagi ok..

 xtau nama ape..yang saya tau Makaroni goreng lah kot..hehehe
 nyam3...

Konklusinya, kalau korang nak beli makanan segera
korang beli lah yang korang rasa betul2 xbleh buat..
kalau setakat korang saja2 bek xpayah..
kalau xsedap, jadi lah macam saya nie..masih bersedih sbb kek 
xdapat markah A malam tadi..kekekekeee...
apa pon xsalah mencuba..
buat apa yang korang rasa nak buat..
yang penting korang..
enjoyyyyy...
salam..




*semua yang saya tulis sekadar nak berkongsi bukan nak menjatuhkan perniagaan sesiapa..Saya berfikir saya berhak untuk menyatakan pendapat saya kepada sesiapa..Harap tiada yang berkecil hati...Bye3..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan